Diensten

Diensten

AANGIFTE INKOMSTENBELASTING

Voor zowel u als uw partner verzorg ik graag de aangifte inkomstenbelasting. U krijgt van mij als u dat wilt een “checklist” om in te vullen en om te zien wat er allemaal nodig is om uw aangifte inkomstenbelasting te kunnen verzorgen.

Op basis van de door u aangeleverde gegevens wordt de aangifte inkomstenbelasting opgemaakt en met u doorgenomen.
In praktijk is mij gebleken dat de mensen het prettig vinden dat ik bij hen thuis de aangifte inkomstenbelasting kom doen. Verplicht is dit uiteraard niet.

U krijgt daarna de aangifte uitgedraaid met een overzicht wat u moet betalen of wellicht terug krijgt.

Uiteraard verzorg ik ook het indienen en verder afhandeling van een bezwaarschrift, indien de opgelegde aanslag u daarvoor reden geeft, en/of het treffen van een betalingsregeling met de Belastingdienst.

AANGIFTE OMZETBELASTING

Op basis van de door u aangeleverde stukken, die ik voor u heb ingeboekt, dien ik voor u de aangifte omzetbelasting in.
Daarna krijgt u bericht met een kopie van de aangifte en een overzicht wat u moet betalen of wellicht terug krijgt.
Ook verzorg ik, indien door u gewenst, het indienen en verder afhandeling van een bezwaarschrift en/of het treffen van een betalingsregeling met de Belastingdienst.

ADMINISTRATIE BOEKEN DOOR A.S.S.

Ik verzorg de door u geordend aangeleverde administratie. De administratie is vervolgens de basis voor de aangifte omzetbelasting en het opstellen van de jaarrekening.

U levert uw administratie periodiek aan. afhankelijk van uw wensen en mogelijkheden spreken wij af met welke regelmaat (per maand, per kwartaal of per jaar)  de aanlevering zal plaats vinden.
Heeft u geen BTW plicht dan maak ik graag met u afspraken voor het aanleveren van uw administratie.

Wat moet u doen om uw administratie goed aan te leveren ?
Om snel en efficiënt, en dus ook tegen zo laag mogelijke kosten, de diensten voor u te verrichten, is het van belang dat u mij de volgende stukken aanlevert die betrekking hebben op het jaar waarover aangifte moet worden gedaan:

- de afschriften van uw zakelijke bankrekeningen en spaarrekeningen;
- alle inkoopfacturen en bonnetjes, gesorteerd op maand en/of op datum;
- alle verkoopfacturen;
- de kasstaat.

Weet u dat als ondernemer verplicht bent om uw administratie 7 jaar te bewaren?!

JAARREKENING

Op basis van de eerder door u aangeleverde, en door mij geboekte, administratie stel ik voor u de jaarrekening op.

Voor u als ondernemer is de jaarrekening van belang om te kijken hoe u het afgelopen jaar heeft gedraaid. De jaarrekening is niet alleen een administratieve fiscale verplichting, maar biedt u op onderdelen ook inzicht in resultaten van uw bedrijf. Welke activiteiten en diensten waren rendabel en welke juist niet. Op basis van dit inzicht kun u eventuele aanpassingen van uw bedrijfsvoering overwegen.

Als u dat wenst, bespreek ik graag met u de uitkomsten van de jaarrekening.

Niet alleen een ondernemer heeft een administratie, particulieren hebben net zo goed een administratie.
Een geordende administratie voor een particulier is zeker zo belangrijk als voor een ondernemer.
De noodzaak van een goede administratie zijn bijvoorbeeld van belang indien u:

- aangifte inkomstenbelasting gaat doen ;
- onverhoopt een beroep moet doen op schuldsanering;
- een PGB aanvraag gaat indienen;
- graag inzicht wilt hebben in uw inkomsten en vooral uw uitgaven.

Als particulier bent u niet wettelijk verplicht om uw administratieve gegevens te bewaren. Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug ( na dagtekening) belasting navorderen op basis van “nieuwe feiten”. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.

 

Geïnteresseerd ?

Wilt u meer informatie. Aarzel dan niet maar:

Contact mij